Loading...
0410_1_1

Як Віталій Ільченко, власник Групи компаній UKRAVIT, створив технологічну українську компанію зі світовим ім’ям

0410_1_4

Сьогодні ГК UKRAVIT – найбільший вітчизняний виробник ЗЗР – як за обсягами реалізації, так і за лінійкою продуктів. За підсумками минулого року, компанія зайняла близько 9% українського ринку ЗЗР (загальний обсяг продажів у 2017 році склав 7 тис. тонн, у планах на 2018 рік – понад 8 тис. тонн). Компанія також має найбільший портфель ЗЗР та мікродобрив серед українських виробників – понад 140 найменувань.

– В інституті у мене була ідея робити ліки для рослин, – згадує Віталій. – І коли в мене була практика у компанії ТОВ «UKRAVIT», яка займалася дезінфекцією домашніх шкідників, я бачив можливості ринку і хотів створити власну справу. Пропрацювавши там два роки менеджером, я викупив її. Та душа бажала чогось більшого, ніж просто дистрибуція, і ми почали запускати виробництво власних препаратів від гризунів. 2000 рік ознаменувався розвитком аграрного сектора. Я побачив масштаби аграрногоринку, і ми швидко переорієнтувалися.

0410_1_3

Спочатку займалися дистрибуцією препаратів від колорадського жука та інших шкідників, а у 2003 році орендували в Черкасах цех і почали реалізовувати власні розробки: те, що раніше привозили, замінили препаратами власного виробництва. Ніхто не вірив у нашу ідею створення виробництва ЗЗР в Україні, в тому числі і банки, які, відповідно, не давали кредити.

Частково оренду і покупку першого обладнання ми змогли покрити за рахунок коштів, зароблених від дистрибуції. Але для повноцінного старту цього було недостатньо, і мені дивом вдалося взяти кредит в 1 млн. $ під шалені відсотки.

– Українські фермери, як правило, купують ЗЗР у мультинаціональних компаній і не довіряють вітчизняним виробникам. Як вам вдалося завоювати їхню довіру?

– Ми йдемо за принципом: краще один раз побачити… Перше, що ми почали робити і робимо донині, – проводимо екскурсії для фермерів і агрономів по нашому заводу. Спочатку у нас були візити практично кожен день. Відповідно, ті фермери, які побачили виробництво на власні очі, по-іншому ставляться до нашого продукту.

Ми хочемо достукатися до всіх, навіть найскладніших клієнтів, тому що це загартовує і додає азарту. Ми працюємо як з середніми, так і з великими компаніями: з «Harvest», «Астарта». Ми разом закладаємо демополя, забезпечуємо супровід, щоб показати, як працює наш продукт на прикладі сусідніх полів.

Коли компанія виходила на експорт, працювали за тією ж схемою – привозили делегації в Україну. Іноді їхня чисельність сягала понад 100 осіб…

За таким же принципом ми працюємо й з іншими проектами. Наприклад, в цьому році ми організували день відкритих дверей «Інституту здоров›я рослин» – і нас перестали називати генериками, а почали асоціювати з компаніями-оригінаторами.

Ми не компанія, яка планує поторгувати два роки і піти з ринку, – у нас плани довгострокові. Зараз змінюється клімат, з’являються нові шкідники, плюс екологізація. Тож наше завдання – вже сьогодні створювати ті препарати, які будуть актуальними навіть через 10 – 20 років. І без науки це неможливо. Ми не маємо потреби створювати копії – ми націлені на створення власних препаратів.

Інститут – це платформа, яка об’єднує вчених та агрономів і дає можливість втілити їх ідеї разом з нами.

 

0410_1_2Крім наукового кластера, ми вибудовуємо мережу лабораторій і забезпечуємо фермерам сервісний супровід. Ми робимо аналізи води, насіння, ґрунту, пестицидів тощо, щоб рекомендувати потрібний препарат та норму застосування.

Участь у виставці – це більше іміджевий захід. Люди приходять щось почути нове, отримати новий досвід та обмінятися кейсами. Наш стенд наглядно демонструє концепцію роботи «Інституту здоров’я рослин», щоб люди розуміли, як в різні пори року вносяться ЗЗР, і які заходи необхідно проводити.

Віталій Ільченко, власник ГК UKRAVIT